Informasjon vedr e-faktura

 

Vi sendte i forrige uke ut fakturaer, og får nå henvendelser fra flere kunder som har fått fakturaer de ikke skulle hatt.

Det som sannsynligvis har skjedd er at det er opprettet en efaktura-avtale knyttet til en annen person i ditt navn. Dette kan skje ved at du tidligere har betalt en faktura som tilhørte en annen, og at det da er opprettet efaktura-avtale i nettbanken. Dette skjer automatisk, og skyldes et system bankene har laget for nettbank.

Dersom du har mottatt efakturaer som tilhører andre ber vi deg slette tilhørende avtale i din nettbank, slik at ikke feilen skjer igjen. Vi ber deg også videreformidle faktura til riktig person, eventuelt ta kontakt med Lindesnes kommune, og vi skal sørge for å fa sendt fakturaen til rette vedkommende.

Det er dessverre ikke mulig for Lindesnes kommune å slette efaktura-avtaler, da disse er inngått mellom deg og din bank. Trenger du hjelp til å endre tidligere inngåtte avtaler ber vi deg kontakte din bank.

e-faktura