Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Fakturaer på kommunale avgifter og eiendomsskatten er nå sendt ut

Det er 1. termin som faktureres nå, med forfall 20. mars. Vi gjør oppmerksom på at denne fakturaen er avregningsfaktura for vann og avløp.  Det er også fakturert eiendomsskatt for 1. kvartal, uavhengig av om du har månedlig eller kvartalsvis termin.

Fakturaen er også skatteseddel for eiendomsskatt. Her finner du informasjon om skattetakst, skattenivå, beregnet skatt og klagefrist.

Eiendomsskatt

Folkehelseprofilen 2024 for Lindesnes kommune

Hvert år publiserer folkehelseinstituttet (FHI) folkehelseprofiler for landets kommuner og gir oss et lite oversiktsbilde av befolkningens helse og faktorer som påvirker helsa vår.

Levealderen øker, og vi forventer en betydelig økning i antallet eldre i befolkningen fram mot 2050. Totalt sett er eldre friskere og har bedre funksjon enn før. Med høy alder øker forekomsten av kreft, diabetes, hjerte og karsykdommer, demens, kols, beinskjørhet og brudd. Med flere eldre i befolkningen øker også antallet som lever med flere sykdommer samtidig. Alt dette innebærer økt hjelpebehov fra familie og helse- og omsorgstjenesten.

Illustrasjon som viser hvilke faktorer som påvirker eldre sin helse

Få med deg ungdomskonferansen 2024 - Flere med

Vi vil gjerne invitere ungdom 13-20 år til ungdomskonferanse om deltakelse i fritidsaktiviteter 22. april klokka 09.00-13.45. Ungdommene kan få fri fra skolen for å delta.

Tre ungdommer utenfor rådhuset. En jente og to gutter.

Bygdebok for Halse og Harkmark

Torsdag 21. mars kl. 18.00 på Buen kulturhus/biblioteket kan du få høre om, og gi innspill til, det pågående arbeidet med Halse og Harkmarks bygdehistorie.

Tre bøker ligger delvis oppå hverandre. Naturbilder på omslagene og tittel er Halse og Harkmark, bosetning og befolkning på alle.

Informasjon til 17. mai-arrangører - ledere og medlemmer av lag og foreninger

I anledning feiringen av Norges nasjonaldag 17. mai ønsker kommunen å informere om koordinerings- og støtterollen vi vil ha for feiringen.

Det er med stor glede vi ser frem til de ulike arrangementene som vil finne sted i vår kommune, og vi er imponert over det engasjementet og initiativet dere viser!

Norsk flagg

Utviklings- og forbedringsprosjektet Sammen i Utvikling (SiU)

Gjennom utviklings- og forbedringsprosjektet Sammen i Utvikling (SiU) skal Lindesnes kommune finne smartere måter å jobbe på som gjør at vi kan møte klimautfordringer og de demografiske endringene med flere eldre, færre barn og færre yrkesaktive. Samtidig skal vi redusere kommunens driftskostnader. Dette innebærer en omstilling av hele driften.

I årene som kommer skal Lindesnes kommune fortsatt levere gode tjenester til våre innbyggere, men innenfor strammere rammebetingelser enn i dag.

Rådmannens ledergruppe Lindesnes kommune

Lindenes kommune ble tildelt prisen «Årets Lærlingekommune for 2023»

- Det er gjort et utrolig godt stykke arbeid av alle som jobber med lærlinger i kommunen. Det er på grunn av dem at vi vinner denne prisen, sier ordfører Alf Erik Andersen, rådmann Kyrre Jordbakke, lærlingkoordinator Gunn Evy Hageland Børslid og organisasjons- og personalsjef Lena Vigeland Wilhelmsen.

Bilde av to menn og to damer som holder et stort innrammet bilde. De smiler.