Hver høst og vår gjennomfører skolen:

•Relasjonssirkel - et verktøy for å kartlegge elev - voksen relasjoner.
Der vi kan sette inn passende tiltak for å beholde eller forbedre relasjonen mellom elev -voksen.
Resultatene og tiltakene blir laget og brukt av de voksne i klassen og deles ikke med elevene.

•Sosiogram og Spekter. 
Sosiogram er et verktøy som hjelper oss å kartlegge om elevene har noen å leke med i friminuttene. Resultatene gjør at vi kan sette inn tiltak for å sikre at alle elevene våre har noen å leke med.
Spekter bruker vi  de gangene vi opplever behov for grundigere informasjon om miljøet og trivselen i klassen enn hva et vanlig sosiogram gir. Spekter vil også bli brukt som en del av kartleggingen i enkelte paragraf 9a saker, som omhandler elevenes skolemiljø. Man kan lese om spekter her:  https://www.spekterdigital.no/ 

•Skolegårdskartlegging.
En gang i året kartlegger vi skolegården vår. Alle elevene ved skolen kommer med innspill til hvor det oppleves trygt i skolegården og hvor det oppleves utrygt. Denne informasjonen bruker vi til å lage og gjennomføre tiltak i skolegården for å bedre tryggheten.