Hvordan fungerer trygghetsalarmen?
- Trygghetsalarmen er tilknyttet vaktsentralen Kommunalt responssenter som formidler kontakt videre ved behov.
- Trygghetsalarmen benytter vanligvis mobiltelefonnettet.
Trygghetsalarmen skal medvirke til å skape trygghet og sikkerhet for å kunne bo lengst mulig hjemme i eget hjem.
Slik søker du
Du søker via digital søknadsskjema som du finner under Skjema, under artikkelen. Du logger deg på via ID-porten, fyller ut skjema og sender inn søknaden digitalt. Det er også mulig å sende inn søknad via brevpost (postadressen finner du nederst på nettsiden).
Fyll ut skjema, beskriv dine hjelpebehov og hvilke tjenester du mener du trenger.
Det er anledning til å søke på vegne av andre. Husk da å laste opp eller legge ved fullmakt fra den søknaden gjelder.
Hvordan sier du opp trygghetsalarmen?
Dersom du ønsker å si opp trygghetsalarmen din sender du en skriftlig oppsigelse pr e-post eller vanlig brevpost:
Postadresse:
Avdeling helsefremming og rehabilitering
Nordre Heddeland 26
4534 Marnardal