Slik finner du appen

For å laste ned appen går du inn i Appstore eller Google Play på din mobiltelefon og søker opp Lindesnes kommune, eller du kan trykke deg inn via denne lenken:

For iPhone    For Android

Appen koster ingenting og du kan selv velge innstillinger for varsler.

Viktig informasjonskanal i kriser

Kommune-appen er en viktig informasjonskanal i krise- og beredskapssituasjoner. Alle som har installert appen får viktige meldinger som kommunen sender ut.

Kategorier

Du velger selv hvilke temaer du ønsker å få pushvarsel (eller varsel) på mobilen om. Du velger hvilke kategorier du vil sette som favoritt første gang du åpner appen, og disse kan endres senere. Når nyheter publiseres, vil du få pushvarsel om det du har valgt som favoritt.

For å redigere favoritter går du inn på «kategorier» nede i midten på det sorte feltet (iPhone) eller ved å trykke på menyknappen oppe i venstre hjørne (android). Du får da opp alle kategorier. Klikk inn på en og en kategori og sjekk status. Hvis favoritt-feltet lyser grønt, er kategorien oppført som favoritt og du får pushvarsel.

Alle brukere av appen får informasjon som legges i kategorien "Lindesnes kommune informerer".

Selvbetjening

I selvbetjeningsløsningen får du direkte tilgang til ulike skjemaer og oversikter. Du kan for eksempel søke barnehageplass, bostøtte eller aktivitetsmidler.

På Min Side finner du informasjon om dine fakturaer og dine eiendommer, for å nevne noe.

I tillegg finner du kinoprogram, turforslag, oversikt over aktiviteter, lag og foreninger, prisliste på kommunale tjenester, søppel- og tømmekalender, du kan melde inn feil på vei/gatelys osv. og du kan melde fravær i skole/sfo og barnehage og mye, mye mer.