Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Stengt vei i forbindelse med sommerfest i Mandal

I forbindelse med Sommerfesten i Mandal 19. – 21.07 stenges Bryggegata (FV477) for ordinær trafikk mellom Brokrysset og kryss Torjusheigata i tidsrommet fredag 19.07 kl 12.00 og søndag 21.07 kl 18.00.

Teknisk drift benytter anledningen (fredag) til å foreta nødvendig vedlikehold av bed og grøntområder på strekningen.

Nødvendig kjøring til eiendommer tillates.

Strekningen er markert med to røde streker på kartet under.

Stengt vei

Vi har testet badevannet

Det er sommer, sol og tid for å bade! Her finner du resultatet av analyser gjort ved forskjellige badeplasser rundt om i kommunen.

Barn bader

Vil du være natteravn på Skalldyrfestivalen?

Natteravner er med på å gjøre Skalldyrfestivalen til en hyggelig og trygg festival for alle. Merk at det er først 24. juli at du kan melde deg til å være natteravn under årets festival.

Logoene til Natteravnene og Tryg

Vil forbedre tjenestene i kommunen

Lindesnes kommune har to ansatte som gjennomfører et doktorgradsprosjekt gjennom ordningen Offentlig sektor-ph.d. May Helen Austad forsker på motivasjon og mestring i ungdomsskolen og Kari Glesne Ugland ser på samspillsveiledning på helsestasjonen.

To damer som står i en park og smiler

Hvorfor dør elgkalvene på Sørlandet?

Det siste tiåret har mange varslet om at antallet elgkalver synker og at de gjenværende elgkalvene er små og i dårlig kondisjon. Sommeren 2023 ble det rapportert om funn av syke og døde elgkalver fra mange områder, blant annet Agder, Østfold og Fosen i Trøndelag. Vi vet imidlertid ikke helt hva som er problemet.

Prosjektet Elgkalven Trampe har som mål å få gjort grundige undersøkelser av elgkalver som blir funnet alvorlig syke og avlivet eller blir funnet nylig døde.

Trampe-logo - hvorfor dør elgene på sørlandet?

Sommerferieaktiviteter for barn og unge

Det er flere aktører som tilbyr flotte ferieaktiviteter for barn og unge i Lindesnes kommune. Du trenger ikke å være- eller bli medlem for å delta. Noe er gratis, og noe koster penger. Se mer informasjon om dette under hver aktivitet.

Meld deg på og bli med - de gleder alle seg til å møte deg!

(Listen under blir oppdatert etter hvert som vi får inn nye aktiviteter).

4 barn som leker med en stor badeball