AvtaleGiro og eFaktura

Få faktura rett i nettbanken og unngå fakturagebyr. AvtaleGiro og eFaktura har mange fordeler:

  • Du får regningene ferdig utfylt i nettbanken og slipper å taste inn lange KID- og kontonummer.
  • Du slipper fakturagebyr.
  • Fakturaene lagres elektronisk i nettbanken slik at du til enhver tid har full oversikt over både betalte og innbetalte regninger.
  • Du kan velge om du vil bli varslet på epost hver gang du mottar regning i nettbanken.
  • Kommunen vil spare store portoutgifter.
  • Du kan selv velge å endre beløp og forfallsdato, eller slette fakturaene.

Vipps

Det er også mulig å motta faktura fra Lindesnes kommune på Vipps hvis du har aktivert  knappen «Motta regninger i Vipps» i Vipps-appen. Hvis du ikke vil motta faktura på Vipps, må du deaktivere denne knappen i Vipps.

Her finner du mer informasjon om Vipps.

Digipost

Har du opprettet konto hos Digipost og tidligere mottok papirfaktura fra Lindesnes kommune, vil du nå få fakturaer automatisk tilsendt til din Digipost. Dette gjelder ikke hvis du allerede har avtale med din bank om eFaktura og eller AvtaleGiro. Da vil du motta fakturaer som tidligere.

Varsel 

Digipost varsler deg på e-post/SMS når du mottar en faktura. Kontaktinformasjonen har du selv opprettet i Digipost.

Hvordan betale?

For å betale en faktura må du logge deg inn i Digipost. Avhengig av hvilken bank du bruker, kan du enten betale fakturaen direkte fra Digipost, eller legge betalingen i nettbanken på vanlig måte. Det er også mulig å gi banken tillatelse til å hente alle fakturaer du mottar hos Digipost slik at du kan betale direkte i nettbanken.

Reservasjon

Hvis du har konto hos Digipost, men heller ønsker å motta fakturaer på papir i posten, må du reservere deg mot dette i Digipost.

Her finner du mer informasjon om Digipost.

Kontonummer

Vårt kontonummer er 3205.24.76479 – kontonummer krever kid-nummer. Dette finnes på fakturaen dere har mottatt.

Trenger du kopi av en faktura?

Kopi av faktura tilsendt deg personlig, finner du under Mine fakturaer. Du må identifisere deg via ID-porten for å få tilgang. Du vil ikke finne fakturaer sendt til ektefelle og lignende, kun de som er sendt til deg personlig. 

Har du spørsmål om andre type fakturaer, kan innbyggertorvet hjelpe deg med dette.