Selvbetjening: Min side og Meld inn feil på vei

Selvbetjening - Min side:

Under Min side kan du blant annet finne informasjon om:

  • Mine eiendommer (adresse, bygg, eier, eiendomsareal, eiendomsgebyr, eiendomsskatt, vannmålerstand, vann- og avløpstilknytning. I tillegg kan du endre fakturahyppighet på kommunale avgifter fra 4 til månedlig faktura)
  • Mine fakturer (faktura sendt til deg, oversikt over betalte, ubetalte fakturaer, laste ned kopi av faktura)
  • Min postkasse (brev mellom deg og kommunen)
  • med flere. 

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer). 

Meld inn feil

"Meld inn feil» er Lindesnes kommunes tjeneste for feilmelding på kommunale veier. Her kan du melde inn feil på vei, parkering, gatelys og trafikksikkerhet.

Besøk våre innbyggertorv

I Lindesnes kommune har vi  tre innbyggertorv som er plassert på Buen kulturhus i Mandal, Kulturtorvet på Vigeland og Marnar Aula på Øyslebø. Innbyggertorvene er lokale møteplasser, hvor det er enkelt for innbyggere å få hjelp, medvirke eller skaffe seg nødvendig informasjon. 

Hvis du har generelle spørsmål om Lindesnes kommunes tjenester, kan du sende e-post til innbyggertorv@lindesnes.kommune.no.

Innbyggertorvene skal i utgangspunktet gi de samme tjenestene til innbyggerne, men er allikevel litt forskjellige både i utforming, antall ansatte, åpningstider og tilbud.

Klikk her for detaljer om Innbyggertorvenes åpningstider og besøksadresser.

Send oss e-post

Vår offentlige e-post er post@lindesnes.kommune.no

Tenk over dette før du sender e-post:

  • Alle saksdokumenter til og fra kommunen er offentlig, så lenge de ikke inneholder opplysningene som er underlagt taushetsplikt.
  • Ikke oppgi sensitive personopplysninger når du kontakter oss via e-post. Dette skal sendes enten via eDialog eller som vanlig brev i posten.
  • All sakspost kommer på postlisten. Postlisten er offentlig og tilgjengelig på internett.
  • Vær oppmerksom på at ditt brev kan bli omtalt eller sitert i mediene.

Sende e-post til ansatt

Ønsker du å sende epost til en ansatt må du bruke regelen fornavn.mellomnavn.etternavn@lindesnes.kommune.no

eDialog - send sikker digital post til kommunen, barnevernet eller PPT

Vi har tatt i bruk eDialog. Med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet. Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet. 

Send sikker post til: 

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer). Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp eventuelle dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format). Ønsker du å vite mer kan du lese artikkelen Send sikker digital post til oss.

Når skal du IKKE bruke eDialog?

Du skal ikke bruke eDialog hvis vi har digitale skjema som passer til formålet. Klikk for oversikt alle våre skjema.

Ring oss

Ring vårt sentralbord på telefon 38 25 70 00.

Sentralbordet er betjent kl. 08:00-15:00 alle hverdager. Lørdag, søndag og helligdager stengt.   

Hva kan sentralbordet hjelpe med? 

Ofte kan sentralbordet besvare enkle spørsmål der og da, andre ganger må de sette telefonen videre til innbyggertorvene eller saksbehandlere. Til informasjon er vi ca. 2000 ansatte i Lindesnes kommune.

Søk etter ansatte

Vi har lagd en oversikt med kontaktinformasjon til kommunens ledere, men også rådgivere som ofte er i kontakt med innbyggerne.
Du vil ikke finne komplett ansattliste, og du må henvende deg til sentralbordet hvis du ikke finner den du søker. 

Du kan søke både på navn på person og enhet/avdeling. 

Søk etter ansatt

Rådmann og organisasjon

Organisasjonskart - øverste nivå

Her finner du informasjon om vår organisasjon, enheter og avdelinger, med tilhørende kontaktinfo på ledernivå:

Vakttelefoner

Vi har flere vakttelefoner i Lindesnes kommune. Klikk her for komplett oversikt. 

Send eller få post

Du kan sende post til postadressen vår: 

Lindesnes kommune
Nordre Heddeland 26
4534 Marnardal

Motta brev digitalt fra kommunen:

  • Skaff deg en digital postkasse! Det er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige digitalt. Det er gratis å opprette og bruke digital postkasse, og du kan lagre brevene der så lenge du ønsker.
  • Kommunen ønsker å sende mer post digitalt til innbyggerne.

Klikk her for å lese mer i artikkelen Motta brev fra kommunen digitalt 

Send oss faktura

Skal du sende faktura til oss ber vi om at den sendes som EHF-faktura, ev. som pdf-fil til epost:

Husk å merk faktura!

Alle fakturaer skal merkes med avdelingen som bestiller, navnet på bestilleren og ressursnummer til ansvarlig fakturabehandler.